Witaj w świecie AMG.

Marzenia o wysokich osiągach – to wokół nich obraca się cała działalność Mercedes-AMG. Naszym celem jest ich spełnienie, naszym ideałem – ich przewyższenie. Dlatego chcemy iść zawsze o krok dalej.​

Oprócz technologii jest jeszcze coś, co stanowi istotę samochodu AMG – charakter.


Najwyższe osiągi nie są dziełem przypadku. Pojawiają się tam, gdzie sztuka inżynierska spotyka się z wyjątkową postawą – duchem AMG. Wierzymy, że aby osiągać nowe cele, należy nieustannie przekraczać granice – tworzą je przecież ludzie, więc także oni mogę je przełamać. Niczego nie przyjmujemy za pewnik. Taki charakter mają tworzone przez nas auta – i te wyczynowe, przeznaczone do startów w sporcie motorowym, i te na zwykłe drogi. Nazywamy to „Driving Performance”.

50 lat dynamiki jazdy.
W ciągu półwiecza Mercedes-AMG umacniał swoją pozycję, odnosząc wiele sukcesów w segmencie samochodów sportowych i wyczynowych, które dzisiaj są większe niż kiedykolwiek wcześniej. Również przyszłość bez samochodów o zwiększonych osiągach jest niewyobrażalna.
W przeciwieństwie do samochodów pochodzących z produkcji wielkoseryjnej, w samochodach Mercedes-AMG silniki czterocylindrowe, V8 i V12 montuje się ręcznie zgodnie z zasadą „One Man, One Engine.“. Każda jednostka napędowa jest budowana przez jednego mechanika, odpowiedzialnego za nią od zamontowania wału korbowego w bloku silnika, po ułożenie kabli i napełnienie jednostki olejem silnikowym, co zaświadcza jego podpis na plakietce silnika AMG.

Odkryj sportowe nowości od Mercedes-AMG.

Poznaj nieograniczone możliwości nowych modeli z wyścigowej rodziny AMG GT.

  • Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé to najlepsza wersja wygody, wszechstronności i wydajności. To także niezwykłe połączenie dynamiki z zadziwiającą efektywnością.
  • ​Nowy Mercedes-AMG GT Coupé z masywnym przodem, charakterystyczną osłoną chłodnicy i nowymi reflektorami LED High Performance. Do tego sportowy kokpit i wyrafinowane wnętrze.​
  • A może wolisz Mercedes-AMG SL z gwarancją najintensywniejszych doznań? Otwórz jego dach w zaledwie 11 sekund, w 3,7 sekundy przyspiesz do 100 km/h i poczuj niczym nieograniczoną wolność.

Od elegancji do wyjątkowych, sportowych właściwości.

Od najsilniejszego, seryjnego silnika czterocylindrowego po dobrze przemyślany silnik ośmiocylindrowy. Odkryj niesamowitą różnorodność modeli Mercedes-AMG i daj się porwać niezwykłej dynamice jazdy.

  • Klasa A Mercedes-AMG, najmocniejszy kompaktowy sportowy samochód świata​​
  • Mercedes-AMG CLA, dynamika jazdy. Podniesiona na nowy wymiar.​
  • Klasa C Mercedes-AMG, wyznacza nowe standardy

  • Klasa S Mercedes-AMG, światowa ikona stylu, teraz w wersji AMG

  • Mercedes-AMG GLA, Pokazuje Ci wolne przestrzenie tam, gdzie nikt ich się dotychczas nie spodziewał​

  • Mercedes-AMG GLB, duża moc, również na co dzień​
  • Mercedes-AMG GLC, praktyczny charakter, potężne osiągi.​
  • Mercedes-AMG GLE, znajdź swoją drogę
  • Mercedes-AMG GLS, spotkanie na szczycie: nasz najszlachetniejszy SUV z napędem AMG

  • Klasa G Mercedes-AMG, doskonała wydajność oraz wspaniała stylistyka​​

Kto był wynalazcą AMG ?

Firma AMG została założona 1 czerwca 1967 roku przez dwóch byłych pracowników Daimlera, Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera. Obaj pracowali w dziale rozwoju Mercedesa do połowy lat 60-tych.

Co oznacza skrót AMG?

Skrót AMG składa się z nazwisk dwóch założycieli Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera oraz lokalizacji pierwotnej siedziby firmy w Grossaspach. Firma otrzymała dodatek „biuro inżynieryjne, projektowanie i testy dla rozwoju silników wyścigowych”, więc tak naprawdę nie miała na celu opracowywania samochodów dla ogółu społeczeństwa. Zanim firma została przejęta przez Daimler AG, AMG początkowo zajmowała się sportami motorowymi, następnie tuningowała pojazdy produkcyjne, a wreszcie była zaangażowana w rozwój sportowych samochodów produkcyjnych.

Kto jest właścicielem AMG?

Od stycznia 2005 r. właścicielem AMG jest Daimler AG. Umowa o współpracy z Mercedesem istnieje od 1990 r., a w 1999 r. Daimler przejął 51 procent udziałów od założyciela firmy Hansa Wernera Aufrechta, a firma została przemianowana na Mercedes-AMG GmbH.

Ciekawostka:

Pierwszy sukces AMG: przerobiony 300 SEL 6.8, nazywany „Red Sau” - potężna luksusowa limuzyna Mercedes-Benz z serii W 109, zajął drugie miejsce w Spa (24 lipca o godzinie 15:00) w 1971 roku.

Co wyróżnia samochody osobowe marki Mercedes Benz AMG? AMG performance

W Daimlerze są cztery marki – Mercedes-Benz, Maybach, AMG i EQ. Chcemy wyjaśnić czym wyróżnia się AMG. Nawet jeśli marki Daimlera są blisko spokrewnione, nadal są niezależne. Aby lepiej zrozumieć, firma z siedzibą w Stuttgarcie ma różne języki projektowania Mercedes-Benz, Maybach, AMG i nowego EQ, a także pomysłów z nimi związanych.

Luksus jest główną koncepcją pracy marki Mercedes-Benz. Ale nie chodzi tu o walory materiałowe, a bardziej o emocjonalne przeżycie i najwyższą estetykę. AMG przekonuje luksusem wyczynowym (zorientowanym na osiągi).

Zawieszenie sportowe z adaptacyjną regulacją tłumienia

Wraz z liftingiem Klasy A Mercedes-Benz dostępne jest teraz sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym, regulowanym tłumieniem (w 2 stopniach, 2 charakterystykach układu kierowniczego i dodatkowym programie jazdy). Zawieszenie jest dostępne dla A 250 SPORT lub A 250 4MATIC SPORT oraz dla modelu AMG A 45 4MATIC.

Dzięki nowemu adaptacyjnemu, regulowanemu tłumieniu sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL oferuje łącznie 2 różne poziomy zawieszenia, które można wybrać za naciśnięciem przycisku - kierowca może wybierać między „Komfort” i „Sport”. Dzięki tym dwóm ustawieniom uzyskuje się szeroki rozpiętość między maksymalną dynamiką jazdy a komfortem, dzięki czemu elektronicznie sterowany system amortyzacji oferuje jeszcze bardziej sportową i, w razie potrzeby, wygodniejszą konfigurację niż sportowe zawieszenie AMG.

Mercedes – nowoczesny luksus wydajności

Szczególnie szybki sposób poruszania się Mercedesem oferuje inny rodzaj luksusu. W końcu kto ma szansę posiadać np. Mercedesa AMG GT Roadstera o mocy do 410 kW/557 KM. Moc i sportowy charakter jako luksus. Samochód w trybie ataku, błyszczący, „pulsujący na czerwono” w ciemnym wnętrzu, z materiałów, które mają wizualnie nawiązywać do technologii Formuły 1. Kokpit jest nastawiony na nisko zawieszoną kierowcę, a centrum dowodzenia w konsoli środkowej unosi się ku przodowi. Sportowe fotele kubełkowe mocują pilota, otulając go niemal półkolistym kształtem.



Jakość samochodów osobowych Mercedes-Benz

Najlepsze materiały o najwyższej jakości obróbki można również zastosować na sportowych fotelach, wyczynowej kierownicy i zestawie wskaźników. W AMG DRIVE UNIT prawdopodobnie najważniejszym elementem sterującym dla fanów samochodów sportowych jest przycisk uruchamiania silnika, oznaczony „Engine Start Stop” i podświetlony na czerwono. W tym miejscu można również regulować charakterystykę amortyzatora w trzech stopniach: „Komfort”, „Sport” i „Sport plus”.

AMG ma swoją własną twarz

15 chromowanych pionowych rozpórek przypomina klasyczny 300 SL. Wysuwane lub stałe tylne spojlery są nie tylko dobre dla aerodynamiki, ale powinny również wskazywać, w której lidze samochód walczy o zwycięstwo. Trochę chromu, ale części z włókna węglowego, gdziekolwiek spojrzysz. Pod osłoną chłodnicy znajduje się zakrzywiony przedni element, obok ogromne wloty powietrza na wiele litrów, których silnik potrzebuje, aby obficie spalić paliwo.

Ile kosztuje AMG?

A 35 jest najtańszym AMG od 2019 roku.

Wersja podstawowa w świecie AMG to A 35, który jest w przybliżeniu dostępny od 47 529 euro. W tej cenie 306 KM, 18-calowe koła, dwururowy wydech i bardzo agresywna konstrukcja. Wydaje się, że nie ma górnego limitu cenowego - przyszłym najdroższym modelem będzie Hypercar One z ceną około 2,7 mln euro. Powstanie tylko 275 sztuk tego modelu z technologią hybrydową Formuły 1 i ponad 1000 KM - wszystkie już sprzedane!

Gdzie są budowane samochody AMG?

Silniki są montowane ręcznie w fabryce AMG w Affalterbach (zaledwie 20 kilometrów od siedziby Daimlera w Stuttgarcie). Każdy przez jednego mechanika na zasadzie „jeden człowiek – jeden silnik”. Na koniec dołączona jest tabliczka z podpisem tego mechanika. Silniki te są dostarczane do odpowiednich zakładów Mercedesa, takich jak Sindelfingen czy Brema, gdzie montowane są pozostałe samochody.

Mercedes-AMG GT

Dynamiczny, mocny, odpowiedni do codziennego użytku – Mercedes-AMG GT to drugi samochód sportowy opracowany w całości przez Mercedes-AMG z myślą o osiągach najwyższej klasy.

Więcej o Mercedesie-AMG GT

Mercedes-AMG GT (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 261 g/km) nawiązuje do długiej tradycji samochodów wyścigowych z trójramienną gwiazdą, a jednocześnie startuje w nowość dla Mercedesa-AMG, najwyższej klasy samochodów sportowych. Dzięki swojemu sercu, nowemu 4,0-litrowemu silnikowi V8 biturbo, pierwszorzędnej technologii sportów motorowych i konsekwentnie zaprojektowanemu pod kątem dynamiki jazdy układowi napędowemu, ma wszystko, co czyni sportowy samochód Mercedes-AMG.Text here ...