eVito Furgon jest tak samo funkcjonalny, bezpieczny i komfortowy, jak dobrze znany Mercedes-Benz Vito. Wysokowydajny silnik elektryczny posiada maksymalną moc 85 kW (116 KM) [eVito Furgon z homologacją ciężarową (N1). Średnie zużycie energii elektrycznej: 24,9 kWh/100 km, średnia emisja CO2: 0 g/km]1 [*] i moment obrotowy do 295 Nm. 

Ze względu na zasięg do 150 km2 eVito Furgon jest odpowiedni przede wszystkim do jazdy w ruchu miejskim. Użytkowa pojemność akumulatorów wynosi 35 kWh. Można je naładować z mocą do 7,4 kW od 0 do 100% w ciągu ok. 6 godzin3. Napęd elektryczny w żaden sposób nie ograniczapojemności ładunkowej wynoszącej do 6,6 m³ . 

Z kolei wysokowydajny silnik elektryczny eVito Tourer posiada moc maks. 150 kW (204 KM) [eVito Tourer w wersji długiej z homologacją osobową (M1): średnie zużycie energii elektrycznej: 27,8 kWh/100 km, emisja CO2 0 g/km]1 [*] i moment obrotowy do 362 Nm. Dzięki zasięgowi do 359 km1, 2 umożliwia swobodną jazdę również na dalszych trasach poza obszarem miasta. Użytkowa pojemność akumulatorów wynosi 90 kWh. Na stacji szybkiego ładowania można je opcjonalnie ładować z mocą do 110 kW od 10 do 80% w ciągu ok. 45 minut3. Napęd elektryczny w żaden sposób nie ogranicza przestronnego wnętrza z maksymalnie ośmioma miejscami dla pasażerów i miejscem kierowcy.

eSprinter to zaawansowane technicznie rozwiązanie w dziedzinie mobilności dla użytkowników, którzy swoimi pojazdami pokonują przede wszystkim trasy w mieście. Dzięki wydajnemu napędowi elektrycznemu o maks. mocy 85 kW (116 KM) jest równie niezawodny, ekonomiczny i elastyczny, jak wszystkie modele Sprinter produkowane od prawie 25 lat. eSprinter jest dostępny w długości standardowej (A2) z dachem wysokim. Jego przestrzeń ładunkowa o pojemności aż 11 m³ w żaden sposób nie jest ograniczona przez napęd elektryczny. Ładowność wynosi do 1 045 kg w przypadku standardowej lub do 891 kg w przypadku opcjonalnej pojemności akumulatora.

Jego możliwości ładunkowe mają znaczenie: eVito Furgon:

  • Drzwi przesuwne po lewej stronie
  • Możliwość umieszczania ładunku pod siedzeniami
  • Lekka wykładzina podłogowa w przestrzeni ładunkowej
  • Stały system mocowania zabezpiecza ładunek
  • Dwuskrzydłowe tylne drzwi ułatwiają załadunek i wyładunek

Oferta systemów wspomagania dla eVito Tourer PRO jest wzorcowa w segmencie średniej wielkości vanów. Podczas jazdy, w trudnych sytuacjach, a także podczas parkowania i manewrowania kierowca ma do dyspozycji zaawansowane systemy wspomagania, które czynią pracę bardziej spokojną i bezpieczną:

  • Zwiększone bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu
  • Aktywny asystent utrzymywania odległości DISTRONIC

Możliwość wyboru wielkości akumulatora i sposobu jego ładowania. 

Dzięki systemowi Combined Charging (CCS) eSprinter może być ładowany zarówno w stacjach ładujących jak i w Wallboxach: ładuje się zarówno maks. prądem zmiennym 7,4 kW (AC) jak i maks. prądem stałym 20 kW (DC). W przypadku opcjonalnej mocy ładowania DC 80 kW standardowy akumulator wysokiego napięcia (35 kWh) można naładować na stacji szybkiego ładowania DC z 10 do 80% w ciągu zaledwie 20 minut*

*Czas ładowania akumulatora zależy od infrastruktury do ładowania​

Wzorcowe bezpieczeństwo również z napędem eletrycznym.

Samochody dostawcze Mercedes-Benz z napędem elektrycznym są poddawane testom porównywalnym do tych, jakie muszą przejść pojazdy z silnikiem spalinowym. Dlatego pod względem bezpieczeństwa utrzymują wzorcowy poziom właściwy dla marki Mercedes-Benz. Układ napędowy, akumulator wysokiego napięcia i przewody wysokiego napięcia chroni rama, w której są umieszczone. Dodatkową ochronę układu akumulatorów przed uszkodzeniami stanowi płytka zabezpieczająca od dołu. Wszystkie przewody wysokiego napięcia starannie zaizolowano. Gdy czujniki zderzenia rozpoznają poważny wypadek, niezwłocznie i automatycznie odłączane jest napięcie w pojeździe.

Wersje silnikowe.

eVito Furgon, 111 ( 116 KM )​

eSprinter, 312 ( 116 KM )
    Vito Już od 819 PLN netto/miesięcznie.
    Sprinter Już od 1050 PLN netto/miesięcznie.
    Klasa V Już od 1990 PLN netto/miesięcznie.